"män är svåra att förstå sig på"

hahaha, hittade en gammal text jag skrivit..

"mär är svåra att förstå sig på"

Det där är en mening man får höra ofta av sina kvinnliga bekanta.
Men egentligen är det helt fel.
Män är så otroligt uppenbara, och oftast har vi av det kvinnliga könet listat ut vad dom vill/är ute efter redan innan dom själva förstått det, och vi har oftast rätt i slutändan också.

Hur många gånger har man inte själv sakt: Jag visste att han skulle göra sådär, varför lyssnade jag inte till min magkänsla från början?
Vi tvekar för mycket, vi vägrar att lyssna på oss själva, vi försöker tänka logiskt vilket istället resulterar i att vi gör dte motsatta- tänker helt fel och ologiskt.

Det finns en anledning till att det finns ett ord som heter kvinnlig intution, det är nämligen något som existerar, men ändå slutas vi aldrig förvånas över den.
Det är ett faktum att kvinnor i större grad har lättare att förstå saker (nu drar jag inte alla män över samma kam, och inte alla kvinnor heller, men i stor utsträckning är det faktiskt så, och det är något som vi måste accepetera), vi kvinnor måste bara bli bättre på att lyssna till våran intuition.


Jag hoppas ni kan inse nu att män inte alls är så svåra att förstå sig på, det är bara vi kvinnor som försöker se förbi deras handlingar och leka dumma och oförstående.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0