Känner minst, förlorar minst!

Oss två, tillsammans, det var allt jag ville.
Men du är rädd.
och jag är ännu mer rädd,
rädd för att känna så mycket,
men att i slutändan inse att du inte kände lika dant som mig.
Det är nog det som skrämmer mest,
att kanske få reda på att du aldrig kände samma som mig,
inte på något sätt.
Någon av oss måste ta steget att verkligen avsluta det här,
och den som kommer göra det, är det som känner mest för den andra.
För den som känner minst har ändå inget att förlora


Shiit, hittade den här texten som jag skrev för typ 2 år sen.
Ja man kan ju alltid fråga sig vem jag skrev den till..hmmm..
Men skit samma, de är historia nu. Poängen är bara att shiit vad smart jag är ibland.
Alltså blir förvånad av mig själv. ;-)
Varför är man så jävla smart egentligen, man vet svaren, men inte fan lyssnar man till sina egna goda råd?
Man bara är blind och ser rakt förbi liksom.
Man vet vad man ska göra men den där lilla 4:a åringen inne i en som är i trottsålder bara vägrar göra de vettiga utan ska göra precis tvärt om.

och appråpå texten, de är så sant att man är rädd för att känna mycket för en person, och man är så jävla rädd att den inte alls känner likadant.
För nu förtiden vet man aldrig vad folk känner.
Man vet aldrig vad saker handlar om.
Kan någon skriva en jävla regelbok.
Så här beter du dig om de bara är sex du är ute efter.
Så här beter du dig om du är intresserad av mer.
Så här beter du dig om du inte vet exakt vad du vill men vill ta reda på de.
Alltså shiit vad lätt de skulle bli att tyda människor då.
och regelboken ska även gälla för tjejer, för jag vet att också killar bli förvirrade på tjejernas beteenden nuförtiden.

Aja, tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Din dikt är lika fin idag som för 2 år sen :) Love u vännen! <3

2009-10-28 @ 23:06:04
URL: http://sabinav.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0