Sista måndagen detta år

SERIÖST! De här är ju helt stört. Jag vaknade 04.00 och kunde inte somna om. Alltså fine, somnade innan 10 igår, men ändå. Inte konstigt att jag somnade så tidigt när jag bara sovit 5 timmar max varje natt den här helgen, men jag borde faktiskt ha kunnat sova lite längre idag!
Inte okay!!

Jag kommer vara helt slut på jobbet sen idag, och ingen idé att försöka sova nu hellet, för ska vara hos kiropraktorn klockan 10, så helt ovärt att försöka sova i någon timme liksom.
Ska krypa ner i badet en stund och läsa lite istället.

Har försökt komma på något jag kan göra om dagarna, typ en slags hobby..men har inte kommit på något innan.
Men det har ju funnits en del förslag dock:

  • Måla - tss som om jag är någon jävla konstnär, inte en chans.
  • Sticka- hm ska jag sticka 500 halsdukar eller? för de är nämligen de ända jag kan klara av
  • Sy korsstyngstavlor - med mitt tålamod kommer inte en enda bli klar
  • göra smycken - de skulle vara kul att lära sig de faktiskt, men som sagt, har nog inte tålamodet för att fixa och pilla med massa små saker.

Alltså jag har verkligen funderat på vad jag ska göra för att bota min rastlöshet när jag är ledig, så jag inte slösar pengar på en massa skit.
Men så nu på morgonen slogs jag av den perfekta lösningen för att ha något och göra och samtidigt spara pengar, jag ska jobba ihjäl mig. Alltså inte bokstavligen, men ska försöka ta så många extra pass som de går och som jag orkar. 
Ibland är man allt bra smart!
Vill spara en massa pengar så jag kan åka utomlands nästa år, och sen så att jag har pengar undansparade när jag behöver.


Mina nyårslöften:

  • Sluta röka! har varit lite halvt slarvig med det, men motivationen finns iaf, och nu jävlar!
  • Sluta dricka. Okay ska inte bli nykterist, men alltså känner att de där med alkohol bara slutar i kaos, och de är så totalt ovärt de.
  • Sluta äta godis och dricka läsk.
  • Åka utomlands
  • Göra en till tattuering

Så, de var nog de.
Dom tre första blir en utmaning, men känner att jag är alldeles för seg och lat av mig, så vill se om de gör någon skillnad, plus att mitt bank-konto kommer må så galet mycket bättre, och min kropp också antagligen.

såå, god morgon på er. Nu ska jag hoppa ner i badet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0