Back at work

Så var man hemma efter en natt på jobbet.
Kändes helt okay att vara tillbaka efter nästan en månads semester.
Inget större kaos direkt, men de kommer antagligen.

Gick faktiskt till och från jobbet, skönt!!
På vägen hem blev jag dock terroriserad av en taxichaufför som inte ville förstå att jag inte ville ha skjuts.

Han: Vill du ha taxi?
Jag: Nej jag ska promenera.
Han: Men de blir trevligt, jag bjuder på de.
Ja men visst, blev verkligen lockad av att hoppa in i taxin då.
Sen kom den vanliga frågan: Vart bor du? vart ska du?
mm som om jag skulle berätta de, då står han väll och väntar utanför min port sen.
Men han gav faktiskt upp och åkte iväg efter en stund, så riktigt terroriserad blev jag ändå inte.

Sova snart kanske då.
See yaaah

I've been trying so hard, to find my way.
When all i needed was to stop for a moment and realise that
I'm just fine with what I have.
I can live, I can feel, I can love.


Kommentarer
Postat av: Karin

Duracell, det finns bara ett sätt att hantera taxi-äcklen: skrik åt dom att dra åt helvete direkt. Tycker dom då att du är otrevlig är det bara att skrika tillbaks att ville du ha en jävla taxi hade du ringt till en riktig jävla taxi och inte tagit en som stalkar dig. Sen brukar dom åka. Det har hänt att jag kommit hem alldeles hes efter nattpromenad uppför Fleminggatan...

2009-12-05 @ 17:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0