Stockholm

Två dagar på arbetet nu, eller kursen kanske man ska säga än så länge.
Trivs riktigt bra, vi är 3 tjejer och 2 killar och en instruktör och alla är galet sköna.
Mycket skratt, men samtidigt mycket nytt att lära sig.
Är ett helt annorlunda sätt att jobba på, och jag måste lära om mig mycket, men det ska nog gå ska ni se.

nu vill jag bara flytta hit.
Lämna Eskilstuna bakom mig,
dock kommer jag antagligen komma tillbaka till Eskilstuna ganska ofta för att träffa vissa underbara personer.
Och så måste dom självklart komma och besöka mig.
Men i första hand flyttar jag bara till Strängnäs ett tag, så det bli iaf inte så långt bort.

aja, ska vara lite social nu, är hemma hos min bror och hans tjej i tumba.

Seee yaaaaaah


Just det, helgen var toppen. Tack Ida för en skit bra fredag.


På vägen hem från krogen ringer min telefon.

Personen i telefonen: hej tessie kom till ...
Jag: okay, jag tar nattbussen som stannade vid tågstationen nu.

Jag springer fram till bussen, busschauffören öppnar dörrarna.
Jag: hej vart åker du någonstans.
busschauffören: Jag ska bara till stan, sen till bussgaraget.
Jag: snälla kan du inte köra mig till ...
Busschauffören: visst, hoppa in.

det var för överigt heeelt tomt på bussen så vi åkte inte ens förbi fristadstorget som bussen egentligen skulle, utan vi åkte ut i rondellen vid badhuset och sen raka vägen dit jag skulle, och chauffören släppte av mig där jag ville bli avsläppt.
Dessutom åkte jag gratis.
Bästa busschauffören ever.
En ros till honom som inte lät en full tjej gå själv mitt i natten =D


Kommentarer
Postat av: ida

tack själv mitt lilla hjärta!

pusspuss

2009-04-22 @ 12:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0