Skräpkaka

Skräpkaka.
En skräpkaka är en person som man införskaffar sig när man blivit singel.
När man steker pannkaka suger den först åt sig allt fett i pannan, så man måste kasta bort den (skräpkaka).
Så alltså, den tillfälliga personen i ens liv suger åt sig allt fett efter exet. Sedan är stekpannan klar för start.
Förstår ni liknelsen?
Alltså när man blivit singel igen efter ett förhållande så skaffar man någon man kan lägga över alla känslor på en stund, tills man är redo att gå vidare och leva själv, eller redo för ett helt nytt seriöst förhållande.


Jag tycker synd om alla som får vara skräpkakor.
Nej man ska se upp för folk som precis varit i ett förhållande. Sånna killar och tjejer är alltid farliga att vara i närheten av. haha

Jag hoppas alla inte tar min text och jämförelse så allvarligt (som förresten kommer från boken Min stora kärlek skriven av Sarah Dunn)
Men erkänn, det stämmer väldigt bra.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0