Nattinatti

Yes, så sitter man här, ännu en sen kväll, och skola imorgon.
Visst klockan är halv tolv, och för mig är det sent, då jag brukade gå och lägga mig runt tio på kvällarna när jag fortfarande bodde i strängnäs, gick på gymnasiet och var en duktig flicka som visste att jag var tvungen att få min skönhetssömn för att orka på mornarna, men ack dom dagarna är förbi.

Somnade tre igår natt (eller imorse, beror på hur man ser det), efter att ha försökt vara duktig och läst lite ur olika böcker till skolan, samt en skönlitterär bok som vi skulle läsa.
Blev inte sömning av det, så la mig för att kolla på tv. Började en jätte bra film, men gav upp tillslut för att försöka somna. Skulle spendera min natt i soffan, eftersom min säng var full med saker jag inte orkat städa undan. Slutade iaf med att jag låg och vände och vred på mig, huvudet fullt med tankar, så jag hämtade min dagbok och började skriva lite.
Yeah thats right, jag skriver dagbok, har gjort det sen åttan, alltså jag skriver inte vad som händer varje dag, utan bara speciella saker som har hänt, och mina olika tankar för studen.

Dessvärre blev jag inte trött efter det heller, så vände och vred på mig lite till i den ohyggligt obekväma soffan, slutade med att jag gick in och la mig skavfötters med Alex, och tillslut lyckades jag iaf somna.

Denna dag började med en föreläsning om maktspel i samhället, och inom socialt arbete, väldans intressant faktiskt.
Satt där för mig själv längst bak vid fönstret, och som vanligt satte min tankeverksamhet igång.
Ända sedan man var liten har man hört att man kan bli vad man vill, vilket man så godtroget trodde på ända tills man kom upp i tonåren och insåg att det var skit snack.
Det ända man kan göra är att leva det livet man vill leva, efter de förusättningar som man har. Vilket kortsagt betyder att man inte alls kan bli vad man vill, men man får helt enkelt göra det bästa av situationen.
Vilket jag försöker göra iaf, utan falska förhoppningar.

Senare drog jag med Jessica på stan, Alex (min älskade sambo) och Ärlin var med också. Gick och käkade lite glass, yami yami. Sen drog jag och Jessica hem till henne, lagade käk och umgicks. Eller Jessica laga käk, ris och kyckling. Gick att äta, har inte fått några magsmärtor än iaf. ;-)

Sen drog vi till Olearys och umgicks med några som hon kände, var väldan strevligt. Faktiskt en väldigt skön måndagskväll, umgås och snacka skit, och höra på andras skvaller, vad mer kan man begära?

dooooh orkar inte skriva mer nu, känns som jag skrivit en hel bibel fan.
Detta är ett t ydligt tecken på att Tessie är rastlös.

aja, seee yaaaaaaah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0