Snö?!

Väckarklockan ringde klockan 10.00 imorse, så jag gick upp och klädde på mig varma kläder.
Efter det gick jag ut och tog ett varv runt vilsta, alltid lika skönt med en uppfriskande morgonpromenad.
Sen var det bara att knalla hem och käka frukost (havregrynsgröt).
Jaja jag vet, jag har blivit väldigt duktig på senaste tiden. Har gått en promenad varje morgon nästan hela veckan. Är riktigt stolt över mig själv.

Efter det tog jag en dush och gjorde mig iordning (och med iordning menar jag att jag klädde på mig bekväma fredagskläder och fönade håret) sen var jag klar för att knalla till skolan.
Skulle ha haft lektion från 13.00-16-00 typ, men slutade 14.00. Detta sabbade hela min fredags planering (gå upp-gå till skolan-laga middag-sova-gå till jobbet). Detta innebar att jag hade två timmar att göra absolut ingenting på. Jag kunde i och för sig gått hem och diskat, men jag kände att jag absolut inte hade någon lust till det, har ju trots allt diskat varenda dagen där här veckan, så ville ha en ledig dag från disken.
Istället bestämde jag mig för att gå runt i affärer och plåga mig med vetenskapen om att det fanns så mycket som jag ville ha, men absolut ingenting som jag hade råd med. På detta sätt blev jag peppad att orka gå till jobbet senare på kvällen.
Efter att det två timmarna hade gått åkte jag hem och lagade mat, sen la jag mig och läse lite för att sedan somna.
Men precis när jag lyckats somna så ringer min mobil, inte bara EN gång utan TVÅ gånger, plus ett antal sms.
Det är så typiskt att sådant sker när man ska sova, luren har liksom varit helt tyst hela dagen, men så fort man ska sova då ska alla helt plötsligt höra av sig.
Dessutom kan jag inte sätta mobilen på ljudlös, det kan ju hända att det är nått viktigt.
Runt 20.00 vaknade jag igen, och gjorde mig iordning och knallade till jobbet.

Jag vill bara påpeka att när jag gick och la mig för att sova lite innan jobbet var det regn och  höst ute.
När jag sedan vaknade var det massor av snö och vinter, blev lite chockad, och undrade hur länge jag hade sovit egentligen. (kommer bilder sen från min promenad till jobbet genom snöovädret, men min sladd till datorn är förtillfället borta, måste fråga Alexandra om hon sätt den någonstans)

På jobbet gick det bra ikväll, men hade en praktikant hos mig så det blev inte så mycket gjort för min del. Satt mest och kollade så hon inte gjorde några fel.
Sen nu, efter att ha få skjuts hem så jag skulle slippa gå hem i snön, sitter jag här, och funderar på vad jag ska behöva göra för att bli trött.
Ska nog ta och läsa en bok, och hoppas på att mina ögon inte orkar hålla sig öppna så länge till.


Föresten måste jag bara berätta att jag har blivit kär.
Alltså inte kär
KÄR.
Utan bara lite lekfullt kär, på skoj liksom.
Det är svårt att undgå att bli "kär" i en sådan fin kille.
;-) 
 
God natt



Träffade Johan när jag knallade runt på stan
och han passade på att ta kort på sig själv                                Jag har satt på mig massa
med min mobil.                                                                                kläder för att gå till jobbet
                                                                           

Snööööö

image24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0