sammanfattning av helgen

Denna helg har varit helt fuckt, haha, fyfan vilken helg säger jag bara!
I fredags ringde dom från jobbet och frågade om jag kanske ville jobba på en kryssning i februari, som poker dealer. Jag sa att jag skulle höra av mig så fort jag hade kollat vad jag har i skolan då, men egentligen är det skit samma, tänker ta chansen att vara med på det. Vafan, skolan kan man ta ikapp sen!
Vilken upplevelse det skulle vara!

Sen jobbade jag på Nybron på kvällen, blev en bra kväll.
sprang på Andre mfl. på stan, hängde på till honom där deras efterfest skulle börja, och jag va med och partade på. Lyckad natt måste jag bara få säga, hade riktigt kul ;-)

Under lördagen var jag barnvakt och hundvakt till Lillebror, Aztrid och Selma. Blev myspys framför tvn till filmer som bias tagit med sig. Sen var det bara att åka in och jobba på BK i Strängnäs.
Runt kl ett gick brandalarmet, så vi fick skicka ut alla fulla gäster (vilket var lättare sagt än gjort), efter ca 20 min fick dom komma in igen, och BK bestämde sig för att ha öppet till tre, men som tur behövde jag ändå bara jobba till två.

Idag gick jag upp runt nio för att åka till västerås för att sitta barnvakt. Min dag började med katastrooooof.
Först funkar inte vattnet, och jag blir riktigt irriterad, men funderar inte mer över det utan skyndar mig att bli klar så jag kan kila till tåget sen.
Kommer ut utanför portern och får en chock: DET VAR ÖVERSVÄMMNING PÅ HELA BELLMANSPLAN, haha får ta värsta omvägen för att kunna ta mig förbi vattnet, men lyckas ändå blöta ner fötterna.
sen kommer jag till tågstation, dessvärre går det inget tåg till västerås, så får åka till Arboga, sitta där en timme, sen ta tåget vidare därifrån till Västerås (med plaskvåta fötter). Men inne i Arboga hittar jag iaf till konsum och köper mig lite frukost (då det var en stor förpackning med "pucko" med i bilden).
Iaf så öppnade jag min "pucko" (vilket egentligen var konsum billigare version av pucko), och drack av den, sen stängde jag igen den och la den i väskan.
När tåget väl kommer sätter jag mig och börjar läsa en tidning, och helt plötsligt blir jag törstig och tar upp min "pucko" igen...och SPLAAASH....."pucko" på hela sätet, mina byxor, i väskan (då min vita halsduk tog mest skada), och på min jacka (så jävla lyckad morgon kände jag redan då, ville bara lägga mig ner och sova bort hela dagen).
Sen körde jag David till sin pappa i åker där även Hanna redan var (ungarna jag brukar vara barnvakt åt, dom skulle få leka där ett tag så skulle jag hämta dom sen, efter jag hälsat på pappa i stallarholmen), tog även en tripp förbi maria och berättade om min lyckade helg.

Sen tillbaka till västerås, då jag nästan somnar vid ratten eftersom jag bara sovit 5½ timme under natten, men lyckas ta oss oskadda tillbaka iaf. Problemet var bara sen att det även inte gick nått kvällståg direkt till Eskilstuna, så en en gång fick jag ta tåget först til Arboga, vänta en timme, sen vidare till Eskilstuna.

Alexandra va iaf snäll att möta mig på vägen =)

Nu sitter hon och moffar massa godsaker vi fått av Lotta (fick en hel kasse med leftovers från hennes jobb, typ "julmat" och efterrätter..mums mums).

Aja, min händelserika helg. haha
Hoppas ni haft lika kul att läsa om den, som jag hade av att uppleva den

image30image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0